فیلم کوتاه «تانکر»

پیام فیلم کوتاه «تانکر» با بازی بابک نوری

به گزارش باکس افیس ایران:  بابک نوری بازیگر فیلم کوتاه «تانکر» گفت که پیام این فیلم بخشش است، بخششی که باید در همه ارکان زندگی وجود داشته باشد.

بابک نوری بازیگر فیلم کوتاه «تانکر» ساخته امیر پذیرفته که در بخش داستانی چهل و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به نمایش درآمد درباره نقش خود در این فیلم گفت: من در این فیلم نقش ارباب را بازی کردم و همه تلاش مان این بود که بر اساس کلیشه ها جلو نرویم که ارباب مثلا سیگار یا پیپ بر لب یا روب دوشامبر بر تن داشته باشد. ارباب در فیلم «تانکر» شخصیتی است که در جامعه بارها دیده‌ایم. ضمنا من اهل رفسنجان هستم و با پروسه تولید پسته و اتفاقات پیرامونی آن و رفتارهای برخی ارباب ها آشنایی دارم.

این بازیگر در پاسخ به چگونگی شکل گیری همکاری اش با «تانکر» عنوان کرد: امیر پذیرفته از دوستان قدیمی من است. در دروان کرونا و زمانی که همه چیز تعطیل بود امیر با دل و جان دغدغه ای داشت که در فیلم «کپسول» آن را دنبال می کرد و من آن زمان در تالش مشغول کار دیگری بودم و به خاطر رفاقتم آن را سریع تر به پایان رساندم. سپس به رفسنجان آمدم و در فیلم «کپسول» بازی کردم. خوشبختانه اتفاق خوبی برای این فیلم افتاد و در بین ۳۰ کشور جایزه بهترین بازیگر را در رومانی گرفتم.

وی افزود: با تاکید بر این تجربه می خواهم بگویم که امیر پذیرفته انسان درستی است که کارش را بلد است و عاشق سینماست و این باعث می شود که با دل و جان با او کار کنید. به همین دلیل به محض پیشنهاد او، حضور در «تانکر» را پذیرفتم. این را هم بگویم که نمی خواستم فیلمنامه را بخوانم و می خواستم بر اساس شناختم از امیر پذیرفته پیش بروم اما چون اصرار کرد، فیلمنامه را خواندم.

بابک نوری با اشاره به این که نقش خود در «تانکر» را دوست دارد و از نتیجه راضی است، اظهار کرد: کوتاهی و بلندی نقش هرگز برایم مهم نبوده است. فیلم کوتاه نقش کوتاه هم دارد و این نقش هم با وجود کوتاهی برایش فکر کردم و برنامه ای داشتم که متفاوت از خودم باشم.

این بازیگر در مورد پیام فیلم گفت: پیام فیلم بخشش است، بخششی که باید در همه ارکان زندگی وجود داشته باشد. در مورد پایان بندی فیلم با امیر صحبت کردم که از کلیشه ها دور باشد. داستان این گونه و نگاه فیلمساز این چنین بوده و باید سرانجامی متناسب داشته باشد. باید به نگاه فیلمساز احترام بگذاریم. ما تلاش کردیم قصه و تیپ هایی که بازی کردیم کلیشه نباشد. در مجموع تلنگر «تانکر» مخاطب را به فکر فرو می برد.

نوری در پایان گفت: «تانکر» محصول یک اندیشه است که می‌توانست اتفاق نیافتد؛ یعنی کارگردان امکان ساخت فیلم بلند داشت و می توانست با دعوت از بازیگران مشهور با فیلم بلند به عرصه حرفه ای سینما نزدیک تر شود اما آن را کنار می گذارد تا این فیلم کوتاه را بسازد. به این خاطر که دغدغه داشته است. به عقیده من «تانکر» ارزش دیدن دارد. شاید بد نباشد بگویم حتی تلاشی که برای تولید این فیلم شد کم از یک فیلم سینمایی نداشت. لوکیشن فیلم چون در فصل برداشت پسته نبود، ساخته شد تا مخاطب آن فضا را همان گونه که باید ببیند و درک کند.

عوامل فیلم «تانکر» عبارتند از نویسندگان امیر پذیرفته و تهمینه حسینی عصار، مدیر فیلمبرداری پویان آقابابایی، تدوین ال سانا حسینی، طراحی و ترکیب صدا حسین قورچیان، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان علی غیاثی، مدیر تولید امیرحسین یک‌پیکر، طراح صحنه و لباس سید کاظم حسینی، صدابردار محسن جعفری، آهنگساز رضا رنج‌نهاد، طراح گریم ماجد آل‌کثیر و عکاس مهدی علی‌پور.

این فیلم محصول مشترک مرکز رویاد، وابسته به سازمان هنری رسانه ای اوج و انجمن سینمای جوانان ایران است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند