۱۰ فیلم کریستین بیل که ارزش تماشای دوباره دارند

باکس آفیس ایران : کریستین بیل یکی از بازیگرانی است که در دهه‌های اخیر نقش‌های مختلف و متفاوتی را داشته است.
چه آن فیلم یک بلاک باستر پرهزینه باشد و چه یک فیلم کم هزینه، توانایی خاص بیل در ایفای یک نقش باعث می‌شود تا آن فیلم بیشتر به چشم بیاید، درواقع کریستین بیل به قدری خوب بازی می‌کند که مخاطب آن شخصیت را می‌پذیرد و فراموش می‌کند که بیل درحال ایفای نقش آن شخصیت است.

او در پروژه‌های زیاد حضور داشته و با کارگردان‌های مختلفی همچون کریستوفر نولان و ترنس مالیک همکاری کرده است؛ به عنوان هنرمندی در این سطح، با کارگردان‌های سطح بالایی کار کرده و به همین خاطر هم اکثر فیلم‌های او خوب هستند. بعضی از فیلم‌های او داستان بسیار سنگینی دارند و یا تجربی هستند، اما او فیلم‌های لذت‌بخشی نیز دارد که ارزش تماشای دوباره را دارند.

۱۰- Public Enemies (سال ۲۰۰۹)

علاقه‌ی کارگردان نام آشنای سینما مایل مان به ژانر سرقت بر کسی پوشیده نیست؛ او چندین سال پس از فیلم Heat، فیلم دیگری را در این ژانر ساخت. فیلم Public Enemies درباره سارق معروف بانک، جان دیلینجر، در دوران رکود بزرگ است که توسط ماموری به اسم ملوین پورویس (با بازی کریستین بیل) دنبال می‌شود.
فیلم Public Enemies براساس کتابی به اسم Public Enemies: America’s Greatest Crime Wave and th Birth of the FBI نوشته‌ی برایان بارو است. این فیلم همان اکشن و هیجانی را دارد که از مایکل مان انتظارش را داریم و همچنین موسیقی‌متن زیبایی دارد. کریستین بیل در این فیلم به خوبی لهجه‌ی جنوبی را ادا می‌کند و کیفیتی را در بازیگری خودش نشان می‌دهد که کمتر کسی می‌تواند آن را انجام دهد.

۹- The New World (سال ۲۰۰۵)

نمی‌شود گفت فیلم The New World به کارگردانی ترنس مالیک روایت دقیقی از داستان کولونی جیمز تاون و زندگی عاشقانه پوکوهانتس است، اما با اینحال بهتر از هر فیلم دیگری نشان می‌دهد که ماجراجویی و اکتشاف در یک قاره‌ی جدید چگونه است. همچنین به خوبی آداب بومیان آمریکا و آمدن اروپایی‌ها به سرزمینشان را نشان می‌دهد.
یکی از بهترین صحنه‌های فیلم آن جایی است که پوکوهانتس از بریتانیا دیدن می‌کند و او برای بریتانیایی‌ها به همان اندازه‌ای عجیب و غریب بود که اروپایی‌ها برای بومیان آمریکا عجیب بودند. این ترس و وحشت از احاطه شدن توسط یک دنیای ناشناخته را در یکی از شاعرانه‌ترین تصویرسازی‌های قرن هفده می‌بینیم که به خوبی این احساسات را نشان می‌دهد. کریستین بیل نقش جان رولف را در این فیلم چالش‌برانگیز اما لذت‌بخش دارد.

 


۸- Rescue Dawn (سال ۲۰۰۶)

کارگردان سرشناس ورنر هرتزوگ در فیلم Rescue Dawn نگاه منحصر به فردی به جنگ ویتنام دارد و روایت‌گر اسیران جنگی است. در فیلم نماهای زیبایی از جنگل می‌بینیم و در عین حال اسیرانی را می‌بینیم که از روی پل حرکت می‌کنند؛ این تصاویر نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی هرتزوگ به رویارویی طبیعت و انسان است.
دیتر دنگلر (با بازی کریستین بیل) که یک خلبان جنگنده‌ی آمریکاییست پس از امضا نکردن سندی که از دخالت آمریکا در ویتنام انتقاد می‌کرد، مشکلاتش شروع شد. در فیلم شاهد سکانس‌ها و صحنه‌های خشنی هستیم که بسیار واقع‌گرایانه نشان داده می‌شوند اما آنقدری خشن نیستند که بیننده را اذیت کند. فیلم Rescue Dawn یک داستان جنگی منحصر به فرد است و در آن شاهد یکی از بازی‌های خوب کریستین بیل هستیم.

۷- American Hustle (سال ۲۰۱۳)

فیلم American Hustle به کارگردانی دیوید او. راسل شاید کمی سطحی باشد اما پر از ستارگان معروف است که تماشای آن را سرگرم‌کننده می‌کند. اروینگ روزنفلد (با بازی کریستین بیل) یک کلاهبردار است که با FBI در عملیات ABSCAM همکاری می‌کند. همچنین بازی جنیفر لارنس در نقش همسر روزنفلد دیدنی و خنده‌دار است و ارزش تماشای دوباره دارد.
فیلم American Hustle نامزد ۱۰ جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد، بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد مکمل و بهترین بازیگر زن مکمل شد. این فیلم کمدی سرگرم‌کننده و دلپذیری دارد که تماشای آن را لذت‌بخش می‌کند.

۶- American Psycho (سال ۲۰۰۰)

تنها چند دیالوگ کافی بود تا بفهمیم که شخصیت اصلی این فیلم روانی است. فیلم American Psycho براساس رمانی به نویسندگی ایستون الیس است که در سال ۱۹۱ منتشر شد و کریستین بیل در نقش پاتریک بیتمن ۲۷ ساله نقش‌آفرینی می‌کند. مونتاژ کارهای روزانه‌ی پاتریک بیتمن فوق‌العادست و روایت فیلم ما را بیشتر با ذهن این روانی آشنا می‌کند.
ظاهر برای پاتریک بیتمن اهمیت بسیار بالایی دارد، تنها احساسات او غرور، طمع و میل به خون است. این فیلم هجوآمیز یکی از بهترین فیلم‌های روانشناختی است که رقابت غیر انسانی و مادی‌گرایی نخبگان وال استریت دهه ۸۰ میلادی را نشان می‌دهد. برای کسانی که به فیلم‌هایی با درونمایه‌ی روانشناختی علاقه دارند، دیدن دوباره‌ی این فیلم خالی از لطف نیست.

 


۵- Little Women (سال ۱۹۹۴)

اقتباس های زیادی از رمان قرن نوزدهمی لوئیزا می آلکات انجام شده است که البته فیلم Little Women به کارگردانی گیلیان آرمسترانگ یکی از بهترین اقتباس هاست. آرمسترانگ به خوبی جوهره‌ی این فیلم را درک کرده و بازیگران خوبی را از جمله کریستین بیل، وینونا رایدر و کیرستن دانست انتخاب کرده است.
خواهران مارچ با عشق، جاه طلبی و بیماری مواجه می شوند و لحظات غمناک زیادی نیز ایجاد می‌شود که احساساتمان را عمیقا درگیر می‌کند. کریستین بیل کار فوق العاده‌ای را به عنوان شخصیت لوری انجام می‌دهد و همکاری خوبی با وینونا رایدر دارد. خانه‌ی خانواده مارچ به قدری دلگرم‌کننده است که حس نوستالژی عده‌ی زیادی را بر می‌انگیزد که آن حال و هوای قدیمی را همچنان دوست دارند.

۴- The Fighter (سال ۲۰۱۰)

فیلم The Fighter یکی از بهترین فیلم‌های ژانر ورزشی و بوکس است که تابحال ساخته شده. میکی وارد با بازی مارک والبرگ بوکسوری است که مشکلاتی با خانواده‌اش دارد و هم به او کمک می‌کنند و هم گاهی حرفه‌اش را نادیده می‌گیرند. درنهایت او با کمک دوست دخترش و برادر معتادش دیکی (با بازی کریستین بیل)، پای خود را به مسابقات قهرمانی باز می‌کند.
بیل برای این نقش وزنش را خیلی کاهش داد، البته نه به اندازه‌ی زمانی که در فیلم The Machinist بازی کرد، این تغییر وزن تاثیر خوبی داشت و عملکرد بازیگری او را به شدت افزایش داد. او برای بازی در این نقش برنده‌ی جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. فیلم The Fighter یک داستان کلاسیک ورزشی و واقعی است و فضای الهام بخش و دلگرم‌کننده‌اش آن را تبدیل به یک گزینه مناسب برای تماشای دوباره می‌کند.

۳- Batman Begins (سال ۲۰۰۵)

فیلم Batman Begins ژانر ابرقهرمانی را تکان داد، کریستوفر نولان ماهرانه لحن تاریک و واقع‌گرایانه‌‌ای به این مجموعه آورد که نیاز به یک شروع دوباره داشت. فیلم Batman Begins خاستگاه بتمن را روایت می‌کند که بروس وین خودش را گم می‌کند و به لیگ سایه‌ها می‌پیوندد. کریستین بیل در نقش بتمن یکی از آن نقش هایی است که هیچوقت فراموش نمی‌شود.
این فیلم عملکرد خوبی در باکس آفیس داشت و باعث شد تا نولان بتواند ادامه‌ی این فیلم را بسازد. کیلیان مورفی در نقش مترسک یک شرور به یاد ماندنی است و از حضور مورگان فریمن و مایکل کین هم نباید غافل ماند. اکشن خوب، داستان ماندگار و بازیگری‌های خوب باعث می‌شوند تا بفهمیم که فیلم Batman Begins ارزش تماشای دوباره را دارد.

۲- The Big Short (سال ۲۰۱۵)

رکود بزرگ را فقط عده‌ی کمی می‌توانستند پیش‌بینی کنند و فیلم The Big Short درباره این آن عده‌ی کم است. اقتصاد برای کسانی که آن را بلد نیستند سخت است و موضوع بحران مسکن چندان دلپذیر نیست، اما با اینحال فیلم The Big Short به اندازه کافی لحنی کمدی دارد که آن را قابل فهم کند. به عنوان مثال گاهی دیوار چهارم را می‌شکنند و سلبریتی‌هایی مثل سلنا گومز یا مارگو رابی برای ما توضیح می‌دهند که در بازار مسکن چه اتفاقی افتاده است.
این فیلم براساس کتابی به اسم The Big Short: Inside the Doomsday Machine نوشته‌ی مایکل لوییس است و نقطه عطفی برای کارگردان آن یعنی آدام مک‌کی بود. کریستین بیل در این فیلم بسیار بامزه است و انرژی خوبی را از خودش در این فیلم نشان می‌دهد.

۱- The Dark Knight (سال ۲۰۰۸)

دنباله‌ی افسانه‌ای Batman Begins کریستوفر نولان یعنی The Dark Knight به قدری خوب بود که حتی راهش را به لیست نامزدهای بهترین فیلم جشنواره اسکار باز کرد. سال‌های زیادی از پخش فیلم The Dark Knight می‌گذرد اما همچنان هیچ فیلمی نتوانسته تا بهتر از آن عمل کند؛ یکی از دلایلش بازی خارق‌العاده هیث لجر در نقش جوکر است که در هر سکانسی که حضور داشته باشد، آن سکانس جذابتر می‌شود.

ساختار روایی این فیلم نشان می‌دهد که سبک و استایل واقع‌گرایانه‌ی نولان به خوبی در این ساختار و چارچوب به تصویر کشیده شده است. فیلم The Dark Knight توازن مناسبی میان شخصیت‌پردازی، اکشن و داستان دارد و همچنان یک تجربه‌ی جذاب سینمایی‌ است که تماشای دوباره‌اش همچنان جذاب است.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند