برای فروش غیرواقعی هزینه نمی‌کنم/قصد تمسخر اصغر فرهادی را نداشتیم

باکس آفیس ایران :سید امیر پروین‌حسینی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «خجالت نکش ۲» که این روزها بر پرده‌های سینما درحال اکران است درباره دلیل ساخت قسمت دوم این فیلم عنوان کرد: مردم فیلم «خجالت نکش ۱» را بسیار دوست داشتند و در سایت‌های خبری و پلتفرم‌های مختلف وقتی خبری از این فیلم منتشر می‌شد با استقبال خوب مخاطبان مواجه بود. این مساله به ما نشان داد که مردم چنین مدل فیلم‌های کمدی ایرانی را که تقلید از فیلم‌های غربی نیستند و درون‌مایه خانوادگی دارند، دوست دارند. ما نیز سعی کردیم به این نیاز مخاطبان پاسخ دهیم و قسمت دوم این فیلم را بسازیم. طبیعتاً در ابتدای کار این نگرانی وجود داشت که نتوانیم مجدد نظر مخاطبان را به این فیلم جلب کنیم. ما سعی کردیم که «خجالت نکش» به‌روز باشد و شوخی‌های جدیدی در این فیلم داشته باشیم که قدیمی نشوند. ما نقاط ضعف قسمت اول را رفع کردیم و تلاش کردیم داستان را براساس نیاز امروز مردم تعریف کنیم. امیدواریم مردم نیز با داستان ارتباط برقرار کنند.

وی درباره تفاوت‌های «خجالت نکش ۲» با قسمت اول این فیلم توضیح داد: قاعدتاً در این چند سال مردم با گوشی های هوشمند خودشان ویدیوهای بیشتری دیده اند و این موضوع در ذهنشان تاثیر گذاشته است. درحالی که حدود ۶ – ۷ سال پیش که «خجالت نکش ۱» اکران شد، فضای مجازی در این حد رونق نداشت. مردم دیگر دوست دارند که ویدیوهایی با ریتم تندتر ببینند و حافظه تصویری مخاطبان حوصله پلان های طولانی را ندارد. درنتیجه ریتم فیلم تندتر شده و قصه پیچیده تری دارد و این شاخصه از نیاز روز مردم نشات گرفته است.

تهیه‌کننده «خجالت نکش ۲» درباره پیش‌بینی که از فروش فیلم دارد، بیان کرد: ما امیدواریم که مردم از این فیلم استقبال کنند و نمی دانیم که در آینده چه اتفاقی رخ می دهد. برای بسیاری از فیلمسازان و رقبا سود مالی مهم نیست و با حجم زیاد تبلیغات سعی می کنند صرفاً عدد فروش را بالا ببرند. حتی برخی بلیت کار خودشان را می خرند تا آمار را بالا ببرند اما برای من سود حاصل از فروش فیلم نیز اهمیت دارد زیرا با سرمایه گذاری شخصی فیلم می‌سازم. درنتیجه هزینه زیادی برای فروش فیلم نمی‌کنیم و صبر می‌کنیم تا مردم از فیلم خوششان بیاید و بلیت بخرند. صرفاً یک بودجه محدودی برای تبلیغات داریم و فقط اطلاع رسانی می‌کنیم و هزینه دیگری را خرج بالا رفتن فروش فیلم به صورت غیرواقعی نمی‌کنیم. به همین دلیل اکنون پیش بینی از آینده اکران ندارم و فقط امیدوارم مردم فیلم را ببینند و خوششان بیاید. استراتژی تبلیغات ما نیز در همه کارهایمان همین بوده است که بیشتر مردم به هم پیشنهاد می کنند که فلان فیلم را تماشا کنند.

پروین‌حسینی درباره حواشی پیش آمده برای بلیت‌فروشی این فیلم در سینماتیکت عنوان کرد: از روز چهارشنبه ۱۶ خرداد ماه، همزمان با اکران سراسری فیلم «خجالت نکش ۲»، شاهد اتفاقی عجیب و تامل‌برانگیز در سامانه سینما تیکت هستیم. این سامانه ضمن حذف پوستر این فیلم از صفحه اول وب‌سایت خود، امکان خرید بلیت «خجالت نکش ۲» را نیز برای مخاطبان مسدود کرده است. به عقیده من این رفتار غیرقابل توجیه است و نه‌تنها حقوق مخاطبان و سازندگان اثر را نقض می‌کند، بلکه نوعی تهدید برای سلامت رقابت در سینمای ایران به شمار می‌رود.

وی درباره جدا شدن برخی بازیگران از این فیلم توضیح داد: فیلمسازی ساختار خودش را دارد و کار آسانی نیست. برخی از بازیگران ما در این چندسال بسیار محبوب‌تر و معروف‌تر از زمان اکران «خجالت نکش ۱» شده اند در نتیجه صلاح نبود که دوباره در این فیلم یک نقش کوچک بازی کنند. برخی از این بازیگران ما مانند الناز حبیبی اکنون در سینما نقش یک بازی می کنند. در «خجالت نکش ۱» ایشان افتخار دادند و نقش فرعی کوتاهی را در فیلم بازی کردند اما دیگر صلاح نبود که در این فیلم نقش کوچک داشته باشند زیرا در ساختار فیلمنامه ما تنها قنبر و صنم نقش اصلی دارند و دیگر نقش‌ها فرعی محسوب می شوند. درنتیجه با همفکری با خودشان تصمیم گرفتیم در این فیلم حضور نداشته باشند و این فرصت را به هنرمندان جوان تئاتر دادیم. در این فیلم ما ۴ – ۵ بازیگر خوب تئاتر را معرفی کرده ایم.


 

این تهیه‌کننده درباره استفاده از عنوان فرعی «جدایی قنبر از صنم» برای این فیلم که به نظر می‌رسد از روی عنوان «جدایی نادر از سیمین» اصغر فرهادی برداشت و انتقاداتی هم در پی داشته است، توضیح داد: چون داستان فیلم براساس جدایی قنبر و صنم است عنوان فرعی «جدایی قنبر از صنم» را انتخاب کردیم. آقای فرهادی مایه افتخار همه ایرانی ها و فیلمساز قابل احترامی هستند. درواقع این شوخی ما به معنای توهین نیست بلکه به نوعی ادای احترام به ایشان است.

پروین حسینی در پایان درباره ساخت سریالی براساس این فیلم گفت: احتمال ساخت سریال «خجالت نکش» وجود اما تحقق این امر بستگی به این دارد که مردم چه استقبالی از این فیلم می کنند. با پلتفرم فیلم نت که در ساخت این فیلم هم مشارکت دارد، برای ساخت سریال صحبت کردیم. قاعدتاً سریال «خجالت نکش» در ادامه نیز با همین تیم شکل خواهد گرفت.

احمد مهرانفر، شبنم مقدمی، بهاره کیان افشار، بهرنگ علوی، محمد معتضدی و سعید امیرسلیمانی بازیگران «خجالت نکش ۲» هستند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند