به گزارش باکس افیس ایران: اورلاندو بلوم برای درام مشتزنی «کات» در مدت سه ماه ۵۲ پوند وزن کم کرد.
در فیلم «کات» به کارگردانی شان الیس، اورلاندو بلوم نقش بوکسوری را بازی میکند که در آستانه شکست کامل قرار دارد و با ساعت مسابقه میدهد تا قبل از مبارزه وزن کم کند. بلوم تحت هدایت یک مربی با بازی جان تورتورو، هر کاری برای کاهش وزن انجام میدهد، حتی اگر زندگی اش به خطر بیفتد.
بلوم برای آماده شدن در این فیلم که در آن با کاتریونا بالف نقشآفرینی کرده، طی ۳ ماه ۵۲ پوند (۲۳.۵ کیلو) وزن کم کرده است.
وی که برای نمایش این فیلم در جشنواره فیلم تورنتو حاضر شد، درباره تحول فیزیکی چشمگیر خود صحبت کرد و گفت: در کل خوردن غذا را در یک دوره سه ماهه تا قبل از فیلمبرداری – آن هم در حالی که در کمترین وزنم بودم – کاهش دادم. بلوم گفت: ۵۲ پوند وزن کم کردم، در حالی که ۱۸۵ پوند وزنم بود.
از آنجا که این فیلم بوکسوری را در یک تلاش آزاردهنده برای رسیدن به یک رده وزنی پایینتر دنبال میکند، فیلم به ترتیب زمانی معکوس فیلمبرداری شده، به این معنی که بلوم در حین تولید در واقع در حال وزن گرفتن دوباره بود.
الیس گفت: ما باید ساخت فیلم را از پایان فیلم شروع میکردیم. در طول ۲۵ روزی که ما در حال فیلمبرداری بودیم، او کالری مصرف کرد تا به وزن اول فیلم برسد و سپس به صورت معکوس فیلم تدوین شد.
از نظر بلوم این تحول فیزیکی برایش بیشتر هیجانانگیز بود تا هولناک. وی گفت: بیشتر از جنبه ذهنی آن، مانند کمبود خواب و نه کالریهای کاهش یافته، شگفت زده شدم. اتفاقات زیادی در مغز شما می گذرد … زندگی در آن فضا برای مدتی بسیار چالش برانگیز بود.
با این حال، تماشاگرانی که به دنبال یک فیلم بوکس مستقیم هستند ممکن است غافلگیر شوند، زیرا «کات» بیشتر شبیه یک فیلم ترسناک درباره بدن است. ماجراها بیشتر در اتاق هتل میگذرد، زیرا بوکسور تلاش دارد تا خونش را پاک کند، دیورتیک مصرف میکند و با بدنش قبل از وزن کشی مهم، درگیر است. برخی از صحنههای جدیتر حتی موجب شد تا تماشاگران در اولین نمایش جهانی فیلم در تورنتو شوکه شوند.
بالف، که نقش همسر بلوم را بازی میکند، درباره دیدن «کات» برای اولین بار با تماشاگران گفت: فکر میکنم نحوه فیلمبرداری و نحوه بازی در آن سخت، اما خوب بود.
در این درام ورزشی اورلاندو بلوم یک بازی عالی از تمام دوران حرفهای اش را ارایه میکند.
در حالی که فیلمهای بوکس ژانر مورد علاقه فیلم سازان است و بیش از حد به آن پرداخته شده و برای هر فیلمسازی سخت است که بتواند در این باره نوآوری کند، شان اِلیس با تمرکز بر مبارزات فیزیکی و روانی خارج از رینگ، به ویژه نبرد طاقت فرسا برای کاهش وزن، راهی برای حل این مشکل پیدا کرده و چندین تکنیک را همزمان امتحان میکند که فلاش بکی که به طور کامل به هم وصل نمیشود، اما تاثیر آن در نهایت به عملکرد درونی و دگرگونکننده اورلاندو بلوم در نقش یک جنگجوی ایرلندی ناشناس برمیگردد، از جمله آنهاست.
در طول مقدمه کوتاه فیلم، به نظر میرسد که این بوکسور ماهر در راه رسیدن به یک پیروزی دیگر است، اما چیزی مرموز و نادیده او را از صحنه خارج میکند. یک دهه بعد، بوکسباز همراه همسرش کیتلین (کاتریونا بالف) با پشتکار یک باشگاه بدنسازی مخروبه را در ایرلند اداره میکند، اما به نظر میرسد گذشتهاش با او زندگی میکند و زمانی که فرصتی برای بازگشت به رینگ برای یک مسابقه بزرگ وگاس پیدا میکند، باید با خودش مبارزه و در یک هفته ۳۰ پوند وزن کم کند تا بتواند به رده وزنی رقابت برسد.
از طریق صحنههای تمرینی عذابآور و نماهایی از تکههای کمرنگ و بیطعم (فقط برای زنده ماندن)، «کات» که ترکیبی از مونتاژهای تمرینی معمولی است به یک فیلم کابوسآمیز بدل شده است.
تغییرات بدنی یکی از آن دگرگونیهای سینمایی است که اغلب به عنوان «شایسته اسکار» تبلیغ میشوند.
شان اِلیس بازیگر، عکاس، کارگردان و تهیهکننده بریتانیایی است و «شبه انسان» با بازی کیلین مورفی در سال ۲۰۱۶، «مترو مانیل» ۲۰۱۳، فیلم ترسناک «شکسته شده» ۲۰۰۸ از جمله فیلم های وی هستند.
بدون دیدگاه