سید ضیا هاشمی یکپارچه سازی صنف تهیه کنندگان تا اخر فروردین

به گزارش باکس افیس ایران تهیه کننده سینما و دبیر شورای یکپارچگی تهیه کنندگان سینمای ایران در گفتگو با خبرنگار صبا درباره دلیل یکپارچه سازی صنف تهیه کنندگان سینما اذعان کرد: اکثر تهیه کنندگان بر این باورند که چند تشکل بودن تهیه کنندگان آسیب های جدی به پیکره و اقتدار تهیه کنندگی در سینما زده است و صنوف دیگر و حتی دولت از این چندپارگی بهره خود را می برند.
وی ادامه داد: چهار تشکل موازی در هیچ کجای دنیا وجود ندارد، آمریکا و هندوستان هم که جریان های فیلمسازی بزرگی در دنیا دارند این تعداد تشکل موازی در یک صنف ندارند. در ایران به این دلیل که برخی نمی توانند سلیقه های یکدیگر را تحمل کنند، تصمیم گرفتند سراغ تشکل های موازی بروند و این بزرگترین خطایی بود که تهیه کنندگان طی ۱۰ یا ۱۵ ساله گذشته مرتکب شدند.
هاشمی با اشاره به تصمیم سه ساله برای یکپارچه سازی صنف تهیه کنندگان اذعان کرد: حدودا از سه سال گذشته تصمیم جدی بر این بود که شورای یکپارچه سازی تهیه کنندگان تشکیل شود، ولی این اتفاق نیفتاد و دلیل آن، این بود که بعضی از افراد منافعشان را در تشکل های موازی برای ادامه فعالیت  می دیدند. این امر  باعث شد پول هایی به راحتی وارد سینما شود که آسیب های جدی به سینما زد.
تهیه کننده فیلم «امیر» اضافه کرد: با نبود یکپارچگی، افرادی که هیچ پیشینه فرهنگی نداشتند به سینما وارد شدند زیرا هر تشکل می توانست این افراد بی سبقه فرهنگی را جذب و به نفع خود از آن ها استفاده کند که این ورودهای بی رویه، آسیب های جدی بر پیکره و اقتدار تهیه کنندگی وارد کرد، لذا با حمایت آقای حیدریان رییس سابق سازمان سینمایی در ابتدا و حمایت جدی و پرقدرت حسین انتظامی رییس فعلی سازمان سینمایی، مهلتی کوتاه در نظر گرفته شد (تا آخر فروردین) تا تکلیف یکپارچگی صنف روشن شود.
تهیه کننده «شوکران» با اشاره به کناره گیری افرادی که نمی توانند شرایط جدید را تحمل کنند، گفت: هر کس فکر می کند نمی تواند سلیقه دیگری را تحمل کند باید از کار صنفی کناره گیری کند. طبیعی است که در سیستم تهیه کنندگان سلایق مختلف وجود داشته باشد و در این سلایق بعضی اوقات ممکن است شرایطی به وجود آید که غیرقابل تحمل است ولی پیش بینی کمیته هایی که نظارت بر این موارد داشته باشند باعث عبور از این موضوعات و موانع می شود.
هاشمی  در پایان اذعان کرد: لزوم فعالیت در سینما حضور  در صنف نیست و افراد می توانند به فعالیت خود ادامه دهند. برخی برای منافع فردی و رسیدن به کارتل های مالی ممکن است نیاز به پشتوانه قدرت صنفی داشته باشند که پراکندگی در صنوف تهیه کنندگی منافع شان را تامین می کند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند