بازیگر

متولدین ۲۷ ژوئن سینما ، تئاتر و موسیقی؛ توبی مگوایر

به گزارش باکس افیس ایران: توبیاس وینسنت مگوایر (به انگلیسی: Tobias Vincent Maguire) بازیگر و تهیه‌کنندهٔ آمریکایی است که بیشتر برای ایفای نقش پیتر پارکر در سه‌گانه مرد عنکبوتی به کارگردانی سم ریمی شناخته شده‌است.

زندگی شخصی

توبی مگوایر در شهر سانتا مونیکا در ایالت کالیفرنیا ایالات متحده آمریکا متولد شد. مادرش وندی یک منشی بود که بعدها به نویسندگی مشغول شد، و پدرش وینسنت یک کارگر ساختمانی و آشپز بود. توبی چهار برادر ناتنی دارد. در هنگام تولد او، مادرش ۱۸ ساله و پدرش ۲۰ ساله بود. هنگامی که توبی دو ساله بود آن‌ها از یکدیگر جدا شدند.

توبی در دوران کودکی از شهری به شهر دیگر می‌رفت، و در کنار اقوام و اعضای دیگر خانواده زندگی می‌کرد. مگوایر قصد داشت آشپز شود ولی مادرش به او ۱۰۰ دلار داد و به او پیشنهاد داد که به کلاس بازیگری برود.

نام اصلیTobias Vincent Maguire
تولد۲۷ ژوئن ۱۹۷۵ ‏(۴۵ سال)
سانتا مونیکا، کالیفرنیا
همسر(ها)جنیفر میر (۲۰۲۰–۲۰۰۷)
فرزندان۲ فرزند

زندگی هنری

او در سال ۲۰۰۹ برای بازی در فیلم برادران نامزد جایزه گوی طلایی شد، سال ۲۰۰۴ نیز برای ایفای نقش در فیلم مرد عنکبوتی ۲ برنده جایزه ساترن بهترین بازیگر سال شد. وی همچنین یکی از دوستان صمیمی لئوناردو دی کاپریو، هنرپیشه مشهور هالیوودی است.

حرفه

اولین حضور مگوایر در فیلم جادوگر بود. او در اوایل دهه ۹۰ میلادی کار خود را به عنوان یک بازیگر خردسال آغاز کرد؛ و تا سال ۲۰۰۲ معمولاً نقش‌هایی جوانتر از سن خود برعهده می‌گرفت. او در انجام تست‌های بازیگری خود با لئوناردو دی کاپریو آشنا شد.

در اواسط دهه ۹۰ میلادی او به‌طور پیوسته به فعالیت‌های مختلف می‌پرداخت و کارهایی به مراتب سخت تر از نوجوانانی که مانند او بازیگر بودند انجام میداد.

سال ۲۰۰۲ او در فیلم مرد عنکبوتی به عنوان نقش اصلی فیلم ظاهر شد، همچنین سال ۲۰۰۴ در دنباله این فیلم یعنی مرد عنکبوتی ۲ و در سال ۲۰۰۷ نیز در مرد عنکبوتی ۳ به ایفای نقش پرداخت؛ بازی مگوایر در نقش مرد عنکبوتی نقدهای بسیار خوبی برای او به ارمغان آورد. همچنین او در بازی‌های ویدئویی اکتیویژن ساخته شده از روی این سه‌گانه گوینده پیتر پارکر/مرد عنکبوتی بود.

سال ۲۰۰۶ اولین نقش منفی خود را در فیلم آلمانی خوب ایفا کرد. او در سال ۲۰۰۹ نیز برای بازی در فیلم برادران نامزد جایزه گلدن گلوب شد.

سال ۲۰۱۳ نیز در کنار لئوناردو دی کاپریو به ایفای نفش در فیلم گتسبی بزرگ پرداخت. او سال ۲۰۱۴ در فیلم قربانی پیاده نقش بابی فیشر را بازی کرد.

جوایز

  • جایزه ساترن بهترین بازیگر جوان (۱۹۹۸) ‎پلینتوزیل
  • جایزه ساترن بهترین بازیگر مرد (۲۰۰۴) ‎مرد عنکبوتی ۲

فیلم‌شناسی

سالعنواننقشتوضیحات
۱۹۸۹جادوگرگون
۱۹۹۳زندگی این پسرچاک بولجر
۱۹۹۴انتقام بارون سرخجیمی اسپنسر
اس.اف.دابلیو.ال
شفادهندهنوجوان
۱۹۹۷طوفان یخپال هود
هری ساختارشکنهاروی استرن
ماشین‌دزدیجی.تی.
۱۹۹۸ترس و نفرت در لاس وگاساتواستاپ‌زن
پلیزنتویلدیوید
۱۹۹۹قوانین خانه سایدرهومر ولز
سواری با اهریمنجیک رودل
۲۰۰۰پسران شگفت‌انگیزجیمز لیر
۲۰۰۱آلوی دانایان
گربه‌ها و سگ‌هالو توله پاکوتاهصدا
۲۰۰۲مرد عنکبوتیپیتر پارکر / مرد عنکبوتی
۲۰۰۳سیبیسکوترد پولارد
۲۰۰۴مرد عنکبوتی ۲پیتر پارکر / مرد عنکبوتی
۲۰۰۶آلمانی خوبتالی
۲۰۰۷مرد عنکبوتی ۳پیتر پارکر / مرد عنکبوتی
۲۰۰۸تندر استواییخودشنقش کوچک
۲۰۰۹برادرانکاپیتان سم کاهیل
۲۰۱۱جزئیاتجف لانگ
۲۰۱۳گتسبی بزرگنیک کروی
روز کارگرهنری ویلر بزرگتر
۲۰۱۴قربانی پیادهبابی فیشر
۲۰۱۷بچه رئیستیم بزرگسال / راویصدا
۲۰۲۱مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیستdaggerپیتر پارکر / مرد عنکبوتیطبق شایعات منتشر شده و تایید شده توسط چند وبسایت معتبر، او در نقش پیتر پارکر (مرد عنکبوتی) در فیلم مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست که در تاریخ ١٧ دسامبر ٢٠٢١ منتشر میشود، بازی خواهد کرد.
کلید
Denotes films that have not yet been releasedفیلم‌هایی را نشان می‌دهد که هنوز اکران نشده‌اند

از فیلم‌های جدید او می‌توان به بهترین دشمنان و بریتنی یک کارتان اجرا می‌کند و قلب خشن و مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست اشاره کرد.

 


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند