تئاتر شهر

اجرای ۴ اثر صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در دومین روز تئاتر ایثار

به گزارش باکس افیس ایران:  در دومین روز هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار ۴ نمایش صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در سالن‌های تئاتر شهر اردکان استان یزد روی صحنه رفتند.

هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار با دبیری فرهاد مختاری مدیرکل امور هنری بنیاد شهید و امور ایثارگران که از ۲۶ تا ۲۹ دی در استان یزد در حال برگزاری است، در دومین روز خود میزبان اجرای ۴ اثر صحنه‌ای و ۸ اثر خیابانی بود.

نمایش «مادر» نوشته پژمان شاهوردی به کارگردانی مسعود کرمی از بروجرد یکی از آثار صحنه‌ای روز دوم جشنواره است که سالن هلال اهمر شهر اردکان اجرا شد.

این نمایش داستان زندگی یک مادر شهید از پیش از پیروزی انقلاب تا جنگ تحمیلی و پس از آن است و به شکلی روایت می‌شود که همزمان تاریخ نگاری از رویدادهای اجتماعی و تاریخی ایران زمانه ما است؛ هم تصویر تاریخی ایران و هم زندگی اجتماعی مردم در جریان جنگ و انقلاب اسلامی در این اجرا به تصویر کشیده شده است.

اجرای ۴ اثر صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در دومین روز تئاتر ایثار

دیگر نمایش صحنه‌ای اجرا شده در این روز، «نذر عباس» نوشته و کار محمد یزدی از ملارد است که در پلاتو ۱ تازه تاسیس شهراردکان اجرا شد و مورد توجه مهاطبان قرار گرفت.

داستان این نمایش درباره جوانی به نام عباس است که در پی اتفاقی تغییر می‌کند و مسیری دیگر را برای زندگی انتخاب می‌کند. عباس می‌خواهد تغییر کند و برنامه زندگی‌اش را با حضور در جمع مدافعان حرم تغییر دهد اما مهمترین تغییر در او به طور اتفاقی و در دیدارش با سردار سلیمانی روی می‌دهد.

«وارث» نمایش صحنه‌ای دیگری بود که با شیوه‌ای متفاوت روایتی دیگر از جنگ تحمیلی را روی صحنه برد.

اجرای ۴ اثر صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در دومین روز تئاتر ایثار

«وارث» نوشته محمود خرم آزادی به کارگردانی داود پارسا در فضایی معلق بین واقعیت و خیال، کابوسی از تاثیرات جنگ تحمیلی بر خانواده‌ها را روایت می کند و در آن فرهنگ ایثار به نمایش گذاشته می‌شود.

چهارمین نمایش صحنه‌ای اجرا شده نیز نمایش «میشوسوزوکی» نوشته اصغر گروسی و کارگردانی پویان عطایی بود.

اجرای ۴ اثر صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در دومین روز تئاتر ایثار

این نمایش داستان موتوری را روایت می‌کند که جان انسان‌ها را نجات می‌دهد و آدم‌ها نیز در این نمایش به وعده خود عمل می‌کنند.

اجرای ۴ اثر صحنه‌ای و ۸ نمایش خیابانی در دومین روز تئاتر ایثار

همچنین در دومین روز از هفتمین جشنواره ملی تئاتر ایثار و در بخش تئاتر خیابانی نیز، «راه سخت» به نویسندگی و کارگردان مهدی صالحی از تبریز، «استیثار» به نویسندگی محمدرضا جعفری و کارگردانی میلاد حسین زاده از گیلان، «جولا» به نویسندگی و کارگردانی مهدی روزبهانی از ملایر، «نامه» به نویسندگی و کارگردانی حسین قاسمی و رضا محمدیان از ورامین، «دهه شصت» به نویسندگی مارال ایزدبخش و رضا بهرامی و کارگردانی آدینه رحیم نژاد از تهران، «پستچی» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از دهلران، «لالایی‌های ننه ایران» به نویسندگی کیانوش احمدی و کارگردانی حسنا قبادی از ایلام و نمایش «توافق خون» به نویسندگی و کارگردانی یونس ابوالفضل معصومی از یزد اجرا شدند.


بدون دیدگاه

پاسخ دهید

فیلدهای مورد نیاز با * علامت گذاری شده اند